Bättre blir inte doften av världen

Livet är underbart. Jag har funnit det perfekt stället. Just här. När Nilsson sjunger den perfekta låten. Den perfekta låten. Den som vi alla letar efter. Inte undra på att Lennon söp med Nilsson. Jag är på jakt efter någon jag letar efter. Den här låten får mig att dansa, att skratta, fast texten är sorglig och jag är fel. Jag dansar i min morgonrock och funderar på intet alls. Den sprätter och spelar. Toner som dansar och som får mig, tvingar mig att dansa.


Det kan inte bli bättre. Det finns ingen möjlighet. Alls. Detta är den totala lyckan och Lennom (sic) visste det. Så jag dansar och hoppas. På fräknar och lycka. Kanske kommer allt till mig för att jag är värd det. Jag har funderat på att bli vackrare men kom på att det inte är möjligt. Jag blixtrar med toner, bland texten som är så fel. Jag är en smula vacker men inte så ful som du är när du svartnar i att jag erkänner att jag är det vackraste jag vet.

Lyssna. Dansa. Finns. För en sekund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback