Tråååååkigt. Host, nys.

Nä. Någon flunsa har jag inte fått. Bara en förbaskat urtråkig förkylning. Näsan rinner, halsen ömmar, huvudet bankar lite hemtrevligt och jag är på ett rasande dåligt humör. Jag blir det av förkylningar. De är i vägen. Ställer till det. Men nu har jag beställt lite mer inhalationer och slemlösande på apoteket.se. Så vansinnigt bra, att kunna beställa sina mediciner på nätet. Det enda som behövs är en e-legitimation och ett recept. Båda har jag så det var bara att beställa. Det gjorde mig på lite bättre humör.

Nu väntar jag bara på att mina andra recept kommer in till apoteket så att jag kan hämta ut dem. Inte kunde jag sova igår. Inte en chans. Jag slocknade inte förrän vid 8-tiden i morse efter en evig natt som aldrig tog slut. Som vanligt då igen. Jag hoppas att läkaren är snabb på att skriva recepten på mina sömntabletter så att jag slipper en sådär bedrövlig natt igen. Läkare brukar vara snabba så det ser bra ut än så länge.

Givetvis försov jag mig när jag skulle till sjukgymnasten. Givetvis. Förkyld, trött och försovd. Allt elände på en och samma gång. Sa jag att jag är på taskigt humör? Får gå ut och sparka mig trött på en sten eller något.

Det är en såndär krånglig dag. Mobilens kontantkort var slut och jag hade svårt att komma ut på nätet för att fylla på kortet. Jag måste låsa upp den nya mobilen så att jag kan använda mitt abonemang på den. Den gamla mobilen har jag ju tappat en gång för mycket så att den fungerar inte. Eller, man kan ringa med den om jag kopplar den till datorn, men displayen är sönder. Fan vad rörigt detta blev ser jag. Äh. Det bara är en sån dag.

Host och nys och förlåt att jag sitter här och troligen smittar ner hela världen om jag går ut. Jag får hålla mig hemma. Fast då kan jag ju inte hämta ut mina mediciner. Ojojoj, vad krångligt allt är. Vart jag än tittar så blir det svårt.

Tror jag ska lägga mig och bara nysa mig till sömn.

Fan vad det är trååååååkigt att vara förkyld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback