Tunga tankar om lätta saker

I don't want to spoil the party so I'll go I would hate my disappointment to show There's no...  så kan man sjunga. För att man vill. När hon inte är här. En smula borta. En gnutta hemma. Festen lyser men jag är mörk. Sjung om det. Sjung. Själv dansar jag inte. Men det vet du redan. Melinda dansar, sansar, fransar. Mörka. Fina. Så jag dricker en kopp gammalt kaffe och undrar varför jag är ensam. Letar. Peggy Sue. Jag vill inte förstöra festen så jag går. Vill ha dig. I wont you. I want You so bad. Men kaffet är gammal och Peggy Sue gifte sig.

Så jag får väl nöja mig med att klappa katten och ägna mig åt själslig onani. Tänka på mig själv. Runka i motvind. Det är ju så popuärt att satsa på sig själv. Littorin ler i tidningen och folket gråter. Skolan är betyg och inget annat. Att lära sig är inte aktuellt, däremot är det vansinnigt viktigt att lära sig rätt. Det som sägs att man ska lära sig. Tänk fel och du slutar med ett IG. Det vill ingen ha för det leder ingenstans. Alltså lär vi oss att lära oss rätt. Som det är tänkt. Som det är sagt. Jesus lever i din själ och strax ska vi välja de fagra människor som ska bestäma över vår folkkyrka. Tro rätt. Vet rätt. Tänk... rätt.

Så jag sitter väl här med mitt feta IG och tänker fritt. För att jag köpt mig tid och liv. Katten är sur, jag är kär och livet är som det alltid varit.

Tänk... rätt. Annars får du skämmas. Helst ska du sluta tänka och bara veta. Du ska veta att rätt är rätt och fel är rätt och fel är fel och att ett fel rätt kan bli rätt om bara tillräckligt många säger att det är så. Eller att rätt personer säger att det är rätt. Runka i motvind och smaka din egna sperma. Allt annat smakar dåligt. Du är du och har all rätt att vara rätt. Det är de andra som är fel. Fel är fel och kan inte bli rätt. Inte ens om det är rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback