Vem är WoB?

Varifrån kommer han, WoB? Varför är jag honom och varför är han jag? Mest för att jag vill ha det så. Ett alternativt liv, en tillvaro som inte är så krånglig. Han är den som är stark och kvick och orkar med att vara varje sekund i livet. Själv är jag inte alls sådan. Fast jag är ju WoB.

Namnet är en ihopsättning av Dr. Winston O´Boogie. Något som John Lennon kallade sig under ett tag när han var som mest förvirrad och söndrig. Hans person har alltid talat till mig. Att predika kärlek och fred och samtidigt vara så gnistrande arg och ansvarslös och trasig. Motpolerna mellan att ropa Hjälp och le. Att åka jorden runt och berätta djupt från själen och mötas av skrik.

Just because har alltid varit en sådan där låt som jag återkommer till. Texten är väl kanske talande för hur jag lever mitt liv. Att hela tiden vägra. Att kasta sig ut fast det gör så satans ont.

Så. Dr. Winston O´Boogie talar i mitt ställe. En ytterst banal rocklåt som säger allt. Om man bara lyssnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback