En söndag i gåva

Vaken hyffsat i tid, kaffet utmärkt, djuren nöjda. Jodå, det verkar bli en bra dag det här. Lite trött är jag allt men inte mer än att jag kan tycka det är skönt avslappnat bara. Alldeles strax är det dags för en liten söndagspromenad med Kita, hunden. Vad som händer sedan har jag inte bestämt men det blir nog inga större åthävor känns det som. Bara ta det lugnt och kanske titta på någon film eller nått sådant.

Det finns många fördelar med att inte dricka alkohol. I alla fall för mig eftersom jag har så förbaskat svårt att låta det rumla i lugn och ro inom mig utan hela tiden tror mig måste fylla på. Men en av de allra bästa sakerna med avhållsamhet är att man vaknar så förbaskat mycket godare än om man är bakis. Dagen får ett helt annat skimmer. Ett lugn som inte existerar när jag vaknar upp med hamrande hjärta och ångestsvetten flödande nedför pannan.

Så återigen har jag vunnit en hel dag. Den ska jag ta tillvara på tänkte jag. Bara finnas och vara. Vädret är väl kanske inte det allra mest upphettsande, men det kan det ju inte alltid vara heller. Men eftersom jag är en av dem som tycker om att det finns en massa snö på vintern så är jag lika glad för det. Världen blir inte alls lika svart och ihålig som den är en vinter när snön lyser med sin frånvaro. Även om himlen är bläckmörk så lyser marken vit och gnistrande.

Så. En kopp kaffe till och sedan börjar dagen officiellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback