Insnöad

Jaha. Trodde jag i min enfald att det hade kommit mycket snö fram till i går så hade jag räknat fel. NU har det kommit mycket snö. Morgonrundan med hunden blev ingen runda alls utan bara ett långsamt pulsande i snön utanför huset. Tankarna på att åka in till staden lägger jag helt åt sidan. Det verkar närmast sinnessvagt att sätta sig på bussen idag, när det dessutom visst ska komma mer snö. Lätt hänt att man blir kvar i staden tror jag.

Så jag sitter väl hemma mest hela tiden. Jag tror jag ska fördriva lite tid genom att städa lite. Det ligger svarta hårtussar mest överallt. Antingen de är av katthår eller hundhår så vill jag ha bort dem. Efter det vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag borde gå och köpa cigg men lusten därtill är begränsad. Kanske ett utmärkt tillfälle att sluta röka?

Eftersom mina tankar är en smula tröga och tjocka så ska jag nog först och främst ta en kopp kaffe, läsa morgontidningen lite noggrannare och bara vara så där underbar som jag är så bra på att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback