Kanske är mitt liv inte mitt?

Mina sena nätter blir allt tidigare. När man måste ut på morgonen, vare sig man mår bra eller inte, vare sig det regnar eller snöar eller solen skiner, så blir man helt klart trött. Man, jag, måste lägga sig tidigare. Inte för att jag vill men för att jag fan i mig måste.

Så nu sover katten, hunden vilar och jag är trött. Mitt i vad jag för ett tag sedan skulle kalla eftermiddag, fast klockan är 01.44. Tvn är sedan länge avstängd, för ärligt talat, det finns ju inte mycket att titta på. Jag förnedrade mig själv genom att titta på melodifestivalen men fattade aldrig vart melodierna kom in. Tvålfagra herrar och porriga damer. Titta gick ju bra men att lyssna var som att försöka fånga en tvål i badkaret. Omöjligt mer eller mindre.

Så. Nu ska jag käka en macka och sedan sova. Skit samma i att det snöar, skit samma i att ekonomin återhämtar sig, skit samma i alla utförsäkrade, skit samma i allt och alla. Jag är för helvete trött.

Eller är jag?

Kommentarer
Postat av: urban cat

Ha ha, vad jag känner igen mej!

Man mår faktiskt bättre om man följer solen, har jag märkt!

Natten e galen å jag med, tillsammans blir det sinnessjukt!



Hugs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback