Så trött men en smula glad

Jösses. Hela min lägenhet luktar våt hund, jag själv är helt slut efter en timmes promenad med den häst som kallas hund i mitt lilla hushåll. Chips, katten ligger i en låda, som hon gjort mest hela dagen. Hunden i fråga ligger på mitt vardagsrumsgolv och lurar på nya saker att göra.

Men det är ju precis som allt borde vara kan jag känna. Eftersom jag är ny husse så får jag muta henne med lite hundgodis för att hon ska göra som jag vill men då gör hon precis som det är tänkt. Det är nog inte helt lätt att ställa om chef liksom.

Nu känner jag mest för att sova lite. Men det blir inte förrän kvällspromenaden, som inte lär ta en timma kan jag säga. Allt är nytt och underbart och jag har äntligen en bra anledning till att stiga upp på morgonen. Nu ska jag bara jämka mellan de två helt olika djuren i mitt hem. Men det fixar sig nog det med.

Livet är lika bra som det borde vara just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback