Du är inte här nu

Blått tält, gröna ögon. En vaktparad bakom ett stängsel, gräs under
foten och staden strax inom räckhåll. En grusplan med vattenpölar som
vi hoppade mellan för att nå vattnet. Varsitt fack att sova i, varsin
kudde varsin dröm. En öl, en cola på ett torg. Vatten överallt man
tittade, ett slott att besöka. En puls som inte var vår, ett hjärtslag,
tusen år.

I väntan på en båt satt vi där, på varsin stol på
varsitt sätt. Mitt hjärta slog för dig, för vår dag, för vår natt. I
väntan på en båt, i väntan på ett vatten större än oss. Makaroner i en
kastrull, torrmjölk ur en burk. Ett blått tält, dina gröna ögon. För
det lever jag. I väntan på nästa båt slår mitt hjärta, i väntan på det
stora vattnet finns jag. För det blå tältet och gröna ögon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

i väntan på ett vatten större än oss. vackert/anna

2010-01-23 @ 21:00:36
Postat av: WoB

Tja, jag saknar väl henne då och då.

2010-01-23 @ 21:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback