När jag satt mig ned en stund

Projek upprensning har startat. Det betyder att jag börjat städa lite i min lya. Enkla saker som att ta bort veckans morgontidningar som har legat på köksbordet i en enda röra. Diska. Städa toaletten. Ska alldeles strax börja dammsuga med. Något ska man ju ha att göra på en lördag.

Jag känner mig fortfarande lite risig men det är ok. Inte värre än att jag kan gå uppe och dona lite. Sen kan jag ju lägga mig med gott samvete igen. Den där "liftarens guide till Galaxen" är hur knepig som helst. Visserligen en hel del roliga ordvändingar men inte min kopp med thé precis. Känns mest som om författaren har varit rejält stenad när han skrev den eller så var han bara på osedvanligt gott humör. Att förstå den har jag lagt av att försöka, men däremot kan man ju skratta gott åt en del saker. Ett bra tidsfördriv men helt klart överskattad.

När jag vaknade var det fortfaraden ljust ute, så idag har jag sett en skymt av solen minsan. Det räckte visst för att skapa lite energi i min lilla barnakropp så jag har som sagt börjat röra mig lite i världen igen. Men inte tänker jag ta ut mig idag heller. Nä, snarare så gör jag vad jag orkar och inte ett dugg mer.

Så dagen går, jag sitter, solen har gått ner, mörket hänger som en slöja över tillvaron och tvn visar de gamla vanliga programmen.

Som det brukar vara alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback