Vips var det måndag

Jag sover märkligt i dagarna. Vaknar varje morgon med dundrande hjärtklappning, blöt som en sill av svett. Ligger en stund och funderar på om hjärtat verkligen orkar slå så hårt och somnar om. Somnar om? Vad handlar det om? Antingen har man väl ångest eller så har man inte. Man somnar defenitivt inte om när man har ett hjärta som skenar i bröstet på en.

Samma samma varje morgon. Sen sover jag i några timmar till och vaknar vederkvickad och glad. Tusan vet vad som händer i kroppen på mig. Men det är mest retande. Vore gott att slippa den där stunden när hela kroppen rusar på mig.

I vilket fall som helst så går jakten på den eviga soffan vidare. Nu har jag slängt iväg ett mail till en vän, samma vän som jag ringde igår. Jag kan bara hålla tummarna för att han kan och orkar hjälpa mig med det där. Vore underbart att kunna sätta punkt för det där. Jag tänkte inte för en sekund att det skulle vara så knepigt när jag köpta sittdonet. Men nog blev det knepigt allt.

Förutom soffproblem och sömnproblem och andra problem är livet precis som det borde vara. Lagom mosig i skallen efter att ha sovit. Lagom full med verksamhetslusta. Lagom av allt faktiskt. Så jag ska nog dricka lite mer kaffe och sedan hoppa in i duschen. Eller kanske ska jag värdigt stiga in. Att hoppa på våta golv kan sluta precis hur som helst har jag lärt mig.

Sen får jag allt dammsuga lite. Igen. Det slår mig som underligt att katten har mer hår kvar på kroppen. Den där pälsen är nog magisk eftersom hon kan fälla mer hår än hon har och ändå ha allt kvar. Jag borde egentligen träna henne att dammsuga själv. Jag kan ta ansvar för tobaksflagorna och brödsmulorna i köket så får hon ta resten. Jag själv fäller nästan ingenting så det syns mig som orättvist att jag ska behöva städa upp efter henne medan hon själv sitter på fönsterbrädan och blänger på dammsugaren.

Nu väntar nog en kopp kaffe till som sagt. Sen får jag lösa dagens problem allt eftersom känns det som. Var sak har sin tid och allt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback