En fråga om evolution

Hur gick det till? Hur är det möjligt att mina barn kunnat bli sådana märkligt kloka människor när deras fader är en enda sörja av dårskap och inbillat geni. Vad är det i generna som blev så mycket annorlunda och bättre? Snacka om evolution. På bara en enda genaration dessutom.

Ni inser jag ju så klart att det finns mödrar bakom deras tillblivelse med. Så klart. Men... alltså, inte vill jag vara den som far med skvaller, men ärligt talat. mycket bättre människor än vad jag är kan jag inte se att de där. Bara annorlunda. Bättre helt klart, men så är de flesta människor jag känner till rätt mycket bättre än vad jag är.

Det hela har nog rätt mycket med det faktum att mina ätteläggs uppfostran till största delen skötta av just mödrarna. Någon annan förklaring kan jag inte komma på. Det och att barnen har tittat på sin ömma rasande fader gång på gång och faktiskt lärt sig något för varje gång.

Så lite har jag allt gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback