Känslomässig ekonomi for Dummies!

Det är farligt lätt att hamna i det vanliga träsket av negativa tankar om man har varit deprimerad några gånger. Solen skiner, musiken spelar, snön smälter och jag blir sur som satan för att jag har huvudvärk? Hur jäkla dumt är inte det då? Bara för att det dyker upp ett enda litet minus på kontot så faller alla plus bort. Helt plötsligt så är jag tillbaka på taskig känslomäsig kredit igen. Övertrasserat kontont. För lite huvudvärk.

Men nu går jag inte på den lätta igen. Jag hejdar mig, tänker om och tänker inte längre tänka fel. Solen skiner inte mindre för att jag har lite ont i skallen. Jag tar helt enkelt lite Alvedon och vips är allt som det ska igen. Svårar än så behöver man inte göra det. Även om nu Alvedon är dolcontin och det svåra är en smula svårare än vanligt. Här ska inte vara sura miner inte.

Basta!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback