Mjuk saft.

Måndag. Igen. Jag tog en, för mig, lång bloggpaus eftersom jag upptäckte att allt blev för varmt, för hett. För konstigt. Att experimentera med ord är roligt och givande, men jag behöver ju inte låt bloggläsarna lida för det. Så gårdagen gick åt till att vila och skriva, men som jag misstänkte så blev det liksom inget av vardera. Det ena utesluter det andra på något sätt.

Idag ska jag städa. Både mitt sinne och min lägenhet. Det är hundhår precis överallt. Även fast jag dammsög i går. Det är väl något jag får vänja mig vid. Precis som jag får lära mig att jag måste ut med Kita, hunden, oavsett hur trött jag är på kvällen eller för den delen morgonen.

Så lite kaffe och sedan ut i solen, allt det vita, vakra och underbara grå som börjar visa sig under snön. Torr asfalt, fjolårsgräs, hundskit och colapapper.

Även om jag kunde gråta så skulle jag inte vilja göra det en dag som den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback