Negationer

Någon dag 1982 satt en liten jag i hans sovrum och drack en öl och rökade Röda commerce till en skiva med Stenarna. Jag vet inte men jag är väldigt osäker på att den där dagen förband sig till att besegla mitt öde.

Stulen öl, stulna cigaretter. Ensamhet. Rolling stones som spelar från en LP-skiva. Mitt rum. Mitt egna paradis. Lika ensam då som nu. Sedan dess har jag funnit lyckan i att få barn, för man får dem. De är en gåva. Jobbat, läst och blivit vid min läst. Men de där ciggen och den där ölen skapade mitt liv. Stones gör mig glad, med de budskap från död och droger som de ger mig.

Det finns inget bättre än att bli totaltankad och full på alkohol och piller. Att bara drömma om någon som man inte vet finns. Alexander den store söp sig full på 6 liter vin och dog. Kanske kommer jag dö, då. Med?

Men det nyktra har fördelen av att man vaknar när man vaknar och inte svimmar när man slutar sova. Men det är nog den enda fördelen. Tror jag.

Så jag håller mig väl nykter. Flera sekunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback