SOLEN!!!

Spelar det egentligen någon roll vilken månad det är på året, vilken dag i veckan eller hur gammal man är? Alltså, när solen skiner. En sommardag i juli som regnar in är lika trist som en decemberdag när det regnar både in och ut.

Finns det något sätt man kan må dåligt på under en soldag? Nu pratar jag inte om solens värme även om den givetvis spelar roll den med. Men ljuset. Det är ju ljuset som gör mig lycklig och säll en sådan här dag när det faller in genom mina fönster, smälter snön och planterar det första fröet till den växt som skall bli sommaren.

Jag har städat. Inte ens det var speciellt tråkigt. Inte när man kunde leka tafatt med solstrålande med dammsugaren. Inte när katten sitter i fönstret i sovrummet och inte bryr sig ett skvatt om att jag moppar golvet.

Vad jag ska göra nu? Gå ut så klart. Ut i solen, få uppleva lyckan innan solen går ned bakom berget och det är en eon till nästa gång den faller på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback