Söndagsångest.

Fasen och tusan och eländes elände vad jag är uttråkad. Givetvis har jag sökt bota tristessen med promenad med hunden, jag blev bara ännu surare. Dricka kaffe, jag fick hjärtklappning. Sova, är givetvis inte det allra minsta trött. Spela gitarr och för tusende gången upptäckt att jag suger på det.

Lyssna på musik men då blev det Johnny Cashs senaste och det blev man ju fan inte glad över. Håhåjaja. Ciggen smakar inte, spagettin som jag värmde var sliskig och vädret är trist. Dessutom har jag ont i magen och ryggen och huvudet och funderar på saker som varför jag inte kan gå på händer. Golvet är obeskriviligt smutsigt och fullt med sand efter hunden, jag orkar inte dammsuga.

Tvättkorgen är full. Kattlådan behöver tömmas. Naglarna växer snett och dessutom så kanske det inte blir jul i år. Känns det som i alla fall.

Sovit dåligt har jag gjort med.

Nu kommer jag inte på mer tråkiga, trista och eländiga saker. För tillfället. Men låt mig bara fundera en stund till så kan jag nog banne mig rada upp dem igen.

Söndagsångest helt enkelt, söndagsångest efter en särdeles tråkig helg.

Men det blir ju alltid bättre. Det vet man ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback