tankar kring diverse röror

Alliansen förstår jag inte längre. Är det ETT parti? Varför har de isåfall 4 partiledare? Känns mest schizzo. Hur kan ett namn bli flera? Varför är loggan så jävla 70-tals ful? Vill de inget längre eller vill de allt? Vem fan är statsminister?

Rödgröna förstår jag mer. En enda röda av folk som vill allt men inte kan något. 3 partier som vill annorlunda men samma men ändå olika. Lättare att förstå, på något sätt. En statsministerkandidat som ingen vill ha och en kvinna som alla vill ha. Plus en man som ingen förstår.

Att välja blir visst att välja mellan två block. Jag vet att jag kommer välja röran, men ärligt talat så vet jag inte varför. Någon kom på att "ja, vi ska leka i samma sandlåda" och sedan dess har det väl gått utför. Eller? Min lust att släppa in före detta kommunister i samhället är lika stor som att släppa in SD. Före detta nazister. Men ska jag bli av med Ask och annat patrask så måste jag visst svälja den beska medicinen.

Jösses. ge mig ett eget parti. För det är väl slagordet för dagen? Ge mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback