INTE glad

Fan också. Ännu en dag med strålande solsken, vit snö och glädjerop från hela jävla landet. Men, låt mig vara sur. För tusan. Jag har sovit dåligt, magen kör, hunden skäller och katten river på möblerna. Gitarrerna är ostämda, ljudet från mina högtalare skorrar, Rolling stones sjunger fel, tapetera är i en ful färg, kaffet blev bittert, golvet sviktar, möblerna är på fel plats, en pizza kostar för mycket, politik är för barn, min balkongdörr är svår att öppna, frysen låter, mina strumpor skaver i grenen, granarna i skogen är för gröna. Lite så känns det.

Katten är elak, hunden rädd, min själ har jag tappat, jag har sovit för lite eller för mycket. Välj själv efter religion och politisk övertygelse. Mina tankar är smutsiga och min kropp fet. Jag är en smula gammal, eller för ung. Vinden blåser för mycket, gräset syns inte, marken är för kall och mina tavlor hänger snett.

Lite så känns det. Just nu. Men det blir bättre har jag lärt mig. Så jag har såklart lärt mig fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback