On the road again

Jag är på väg bort nu. Flytta min lilla värld till en annan del av världen. 2005-09-10 klockan 17:34:00 publicerade jag det första inlägget på den här bloggen. Så in i helvete mycket har hänt i mitt och andras liv sedan dess. I världen. Jag skriver helt annorlunda nu än då. Om andra saker. På annat sätt. Det är dags att skaffa ett vassare bloggverktyg helt enkelt. Precis som att man köper andra byxor när man växt ur sina gamla.

För några år sedan så lovades det hej vilt om nya spännande funktioner här på blogg.se. Inget har hänt sedan dess. Formatet är begränsande känns det som. Det är helt klart så enkelt. Handlar inte om mycket annat faktiskt. Även om jag gillar tanken på att flytta min värld.

Så jag pillar och donar med den nya bloggen. Fattar mest ingenting hur man gör, men det är ju bara roligt. Det är kul när man inte har full kontroll. När man inte redan från början vet hur det kommer se ut. Det känns som att mitt liv ständigt går i 5 års perioder och nu när snart 5 år har gått här så flyttar jag, drar och upptäcker en ny värld. Även om det kanske egentligen bara är ett sätt att lura mig själv. För världen är ju den samma vart man än befinner sig. Det är bara olika saker man ser av den.

Jag vet inte än om jag lämnar utan ett spår, om jag lämnar kvar det här som redan finns, om jag lämnar till någonstans ni finner mig eller om jag startar något helt nytt där jag än en gång slipper tänka på att allt jag skriver är i eget namn.

Det blir som det blir känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback