Vind över ängen

Så här mitt i natten (för det är det nu) så hörs ju allt så mycket bättre. Och nu har jag upptäckt att den nya, fina, blänkande (nä, nu ljuger jag, den blänker inte) låter något alldeles infernaliskt. Det är fläktar både högt och lågt i burken, för att kyla av alla häftiga och roliga grejjor som finns inuti. Men det låter. Jättemycket. Faktiskt, knappt jag vågar säga det, som att svära i kyrkan, men den rent av väsnas. Det låter som om det vore storm utanför fönstren, vilket jag först trodde det var, innan jag fattade att det vinande ljudet som sjunker och höjer sig i styrka faktiskt kom från nere vid golvet. Innifrån datorn.

Det sades faktiskt att datorn är en lite högludare variant eftersom den är så hyperduper stark och ny. Eller, nu är den ju några dagar gammal, så snart är den i datakretsar att beakta som urgammal. (såg ni, nu gjorde jag det igen. "I data kretsar" hahahahah. Data och kretsar. Otroligt)

Hm, dags att sova nu tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback