Fuldiskar

Ujuju. Skulle till att frigöra lite plats på hårddisken på den ena datorn. Således tog jag med gott mod fram den externa hårddisk vi har och kopplade snabbt och enkelt in den i datorn. Precis som på reklamen, lätt och enkelt.


Sedan började jag då flytta filer fram och tillbaka, allt för att samla så mycket som möjligt av nerladdat och annat på den externa disken. Och jag flyttade, och flyttade och donade. Det blev ack sån bra ordning på grejorna. Eller? Eh? Hm! En hemsk misstanke började gry. Har jag verkligen koll på vad jag gör?

Svar nej. Så nu sitter jag med filer både här och där, ett antal dubletter, tripletter och säkerligen ännu värre letter.

Jag har alltså inte ens en svag aning om hur jag har det på fil-sidan. En del har jag flyttat, en del kopierat, en del slängt, men var det rätt filer jag slängde?

Och nu är bägge härddiskarna fulla. Det var ju inte alls så här det skulle bli.

Alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback