minns inte

Mitt minne börjar bli riktigt dåligt. Fundera på om det beror på understimulering eller ålder. Kanske eh hjärntumör? Ibland kommer jag inte ihåg de mest elementära saker, som namn och ålder på nära och kära. Jag förlägger saker hela tiden. Vore det inte för min Hulda Maka skulle jag inte finna något alls. Jag har, lovar ljuger inte, letat efter mina glasögon medan de sitter precis där de ska, balanserande på vardera öra och näsryggen. Lovar.

Ständigt hör man "vart fan är..." och så vad det nu handlar om, tidning, nycklar, klassikern mobiltelefonen, byxorna, diskborsten (jo, jag har lyckats slarvar bort en diskborste, den låg i kylskåpet, om ja inte nu missminner mig helt).

Situationen påminner skrämmande nog om familjen Osbournes, fast istället för "SHARON!" hör man PERNILLA!!! Utan Hulda Makan skulle jag inte hitta något alls. (Oj, det har jag ju redan skrivit, glömde det).

Ibland blir jag faktiskt litet rädd, som när jag tappar ord. Ord som "prioritera", administrera. Det var exempel på ord jag bara idag tappat bort. Eller namn, namn som "Ben Stiller" eller "Libera.".. Liberaut, lib..  Han dem amerikanske pianisten som gillade sin mamma o sånt, du vet, äh. "Johansson."

Nä nu har jag lovat att göra något. Om ja bara kunde komma ihåg vad det var. Och till vem jag har lovat. Och när det skulle göras. Hmmmmmm

Kommentarer
Postat av: pernilla

jodå, det är sant*s*.det går nog inte en dag som du inte letar efter nåt..men en gång har du faktiskt hittat nåt som jag förlagt, bara en sån sak*ler*.

2005-10-10 @ 13:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback