Slumpens arbete

Sitter o lurar på vad det är som gör att jag föddes till just nu. Ja menar, vilken jäkla tur. Man kunde ju sett livetssljus på den mörka medeltiden, kanske blivit träl i nordnorge, eller vart ett barn som dött i hjärnhinneinflammation i Ryssland på 1920-talet.

Eller en militant motståndsledare i Uganda, eller vad fan som helst som inte är jag just nu. För hur jag än jazzar omkring och tycker rejält synd om mig själv varteviga dag kan jag ju inte, om man envisas, säga att jag har det så pjåkigt i sista änden. Jag är född i rätt tid, rätt land och rätt kropp. Visst kunde det vara bättre, men också mycket värre.

Herregud man kunde ju ha blivit gatflicka i 1800-talets London, mördad av Jack the Ripper.

Då måste ju detta var bättre. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback