Vikten av en läshörna

Jag är så glad. Jag har för tredje gången funnit mig en läshörna. Min första sådan fanns i mitt pojkrum, under en vägghängd bokhylla i en gammal fåtölj, den andra i ett rum jag då kunde kalla arbetsrummet.

Min nya läshörma år i burspråket i vårt vardagrum. Det enda som skiljer den hörnan från hur den var innan är att Hulda Hustrun sköt in skinnfåtöljen i hörnet, vände den litet bort från den eviga tvn, vips så hade jag en läshörna. Med lampa och allt, nära datorn så jag kan ändra musik och höra om jag fått något nytt spännande mail.

jag är så glad som man bara kan bli när man fått nått fint i present. En alldeles egen läshörna med plats för mig, en bok eller två, en katt och kanske går min vackra Hulda Hustru förbi ibland och ger mig en kyss. Kan det bli bättre!

Helt klart bäst idag.

Kommentarer
Postat av: ros

konst är det du tycker at det är vackert!
inget kostigt?
gillar man det så är det bra annars inte.
det finns mycket dålig kost också.

2005-10-20 @ 10:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback