Varmt och kallt. Samtidigt

Nu är ju den där hopplösa tiden när man inte har koll på vilka kläder man ska ha på sig. Hur man än gör blir det fel. Tar man på sig jackan blir det för varmt. Tar man av sig den blir det för kallt. Skall man välja tunna sommarskor eller tunga vinterkängor? T-shirt under skjortan? Eller en tjock tröja ovanför skjortan? Eller ska man helt enkelt skippa skjortan och ta en t-shirt under den tjocka tröjan? Man åker för att tvätta bilen på den lokala macken. Så där blir man stående, svettandes som en gris men händerna är iskalla. Nånstans där i mitten av armarna är man bekvämt och skönt varm, men under det läget är huden blå och över kraftigt rodnad och svettigt blöt..

Nä, jag tror jag stannar inne. Bilen är ändå så skitig att det krävs vinkelslip för att få bort smutskakorna. Och visst ser det kall ut ute? I vinden i alla fall. Kanske läge för en pipa och en kopp kaffe på balkongen? Äh, jag lägger mig o vilar istället. Ut kan jag ju alltid gå i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback