Flyg fula fluga, flyg

På tal om flugor. I vår trappuppgång har vi också problem med flugor. Avlånga som ser ut som myror med vingar. fan vet om det inte helt enkelt är flygmyror närjag tänker efter. Men helt plötsligt kan det var precis fullt p årutan till ytterdörren. Det har hänt två gånger vad jag vet. De krälar på väggarna, dörren, i taket som den värsta mardröm. Första gången jag såg dem tordde jag att någon slängt jord på fönsterrutan. Sen såg jag att det var äckliga, eller sytliga som vi säger här i Borås, flugor. vad är det med detta huset dom drar till sig en massa ohyra? Slarvar vi med hygienen allihopa i trappuppgången? Vi har ju visserligen pissgubben nånstans där uppe i trappan, men inte kan en enda gubbe dra till sig så många flugor. Och varför sitter de i så fall därnere p åproten och inte runt hans dörr? Frågor, frågor, frågor. Aldrig får man lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback