Trist

Är lite rastlös. Men int etillräckligt för att få något vettigt gjort. Bara sådär så att jag sitter och hoppar på en stol och knäpper irriterat med fingrarna. Zappar mellan tvkanalerna, kollar runt på nätet i en liten loop, samma sidor om och om igen. Lurar på att läsa färdigt boken jag håller på med men det blri inget gjort med det heller. Bara; rastlös. Katterna har sprungit och gömt sig så nån fästingborttagning är inte att tänka på. Kanske skulle städa lite? Bara dammsuga vardagsrummet kanske? Eller städa toaletterna. Nä, det låter jobbigt. Äta? Nä, det är väl inte det smartaste man kan göra för att bota tristess. Då finner man sig snart vara en av de där som behöver hjälp av brandkåren för att ta sig ur sängen. Fast jag borde faktiskt äta nått. Har inte ätit än idag, vad jag kan komma ihåg. Och maten står klar och färdig i köket. Hm, detta får jag fundera på. Under tiden kan jag ju alltid sitta på en stol och knäppa med fingrarna. Yeps, så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback