Avundsjuka

Avundsjuka är intee någe bra. Jag har drabbats av sådan. Det är min Hulda Hustrus nya mobil jag är avundsjuk på. Jag vill också ha en ny fin mobil. Jag inser ju snabbt att det inte är något fel på min mobil. Den sköter sitt jobb alldeles utmärkt, designen kan jag inte klaga på och batteriet håller fortfarande laddningen precis som det skall. Kort och gott finns det inget att klaga på. Ändå, trots allt det, är jag sugen på en ny mobil. Så meningslöst, så onödigt det vore att införskaffa en sprillans ny, dyr, mobil bara för att jag bara vill liksom. Så jag biter ihop. Det finns så många andra saker vi behöver lägga pengar på. Och jag vet ju av erfarenhet att jag om blott några dagar kommer ha kommit över lockelsen och vid det laget vara sugen på något helt annat, troligen lika onödigt.

Men just nu är jag så sugen så sugen så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback