Mjuk buk

JAg har ont i magen. Vad fan går det ut på? Skall det vara såhär? Det räcker att jag dricker en 10-12 koppar kaffe och röker nått dussin cigg så börjar magen krångla. Lite fjolligt känns det som. En riktig man ska inte ha ont i magen. Jo, jag är ironisk. Men faktum kvarstår att min mage är skönt sur och värkande. Jag ser helt klart sambandet mellan mina sorgliga matvanor, mitt rökande, snusande och kaffedrickande. Tur jag inte dricker öl längre, då hade det väl varit 7 resom värre. Nu känns det bara som om jag har en liten eld nånstans i buken. Vi skall förbi apoteket idag eftersom jag behöver hämta ut lite medikamenter och min Hulda Hustru behöver köpa allergimedicin så så ska jag passa på att införskaffa lite magmedicin med. För såhär kan jag inte ha det. Magen brummar och kör och elden brinner så man nästan kan höra hur det sprakar.

Får ta en kopp kaffe så kanske det lugnar ner sig. Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback