Början

Så var man uppe och igång igen då. Solen skiner, det är varmt och skönt ute, det har jag redan kollat på balkongen. Man kanske borde ta sig ut? Vara aktiv. Vara som folk. Eller så kan man lägga sig i badet med en bok. Många beslut en sån här dag. Fast det lutar väl åt att vi tar ossner till stugan och stranden med barnen. Jag har en cigarr som ligger och väntar på mig i stugan. Den skulle jag blossat upp på midsommarafton men jag hann inte med det mellan kubbspelande och sillätande så det nöjet har jag kvar. Här hemma går Johnnu Cashs allra sista inspelning varm. En klar 5 i betyg får den. Tänk att musik kan vara så varm, kontemplativ och tankeväckande. Knepigt.

Tja, en kopp kaffe till så får vi väl anse denna dagen invigd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback