Ett underbart liv

Åh så underbart jag har sovit. Så fantastiskt underbart, otroligt gott jag har sovit. För första gången på veckor jag har sovit som ett barn hela natten. Nu sitter jag och väntar på att mobila teamet ska hämta mig till terapin. Jag känner mig laddad och positivt. Allt bara för att jag känner ett hopp på himlen om att slippa sätta mig på bussen tre gånger i veckan.

I eftermiddag ska jag ta en promenad till apoteket för att hämta mina mediciner så det finns liksom inget som hindrar mig längre. På vägen hem tänkte jag mig att ta och slinka in på affären och köpa mig en stor fanta att sitta och festa på under kvällen. Det är fredag gubevars.

Ute ligger dimman tjock, men det är en såndär vårdimma som har en doft av sommar i sig. Lägenheten är relativt nystädad, katten har fått mat och jag själv mår så mycket bättre. Inte illa alls för en fredag.

Enda molnet på min himmel är väl att jag inte har den allra minsta aning om hur pengarna ska räcka ända fram till den 19:onde när kontot fylls på igen. Men vad tusan. Vad är det för fel på makaroner? Fast jag lurar lite på att ställa mig med mössan i hand och försöka låna lite pengar av tant mamma. Jag har nämligen gjort ett generalfel när det gäller ekonomi. Jag väntade med att betala räkningarna för länge och lät pengarna flyta ut från kontot i en jämn ström under tiden så att när jag väl satte mig för att skicka iväg alla dessa räkningarna man har så var det mer eller mindre tomt i kistbotten. Dumt. regeln är ju att först betala räkningarna och sedan spendera resten. Men men. Det löser sig väl. Så länge jag har råd med kattmat och lite att äta själv så ska det väl gå kan jag tro.

Men någon fotboll på måndag blir det inte. Tyvärr. Det är lite surt men som tur är så är det ju inte sista matchen i år. Jag har varken kraft att ta bussen till stan eller pengar till biljetten. Tur att sportradion sänder det hela på webben. Jag får sitta här hemma och följa Elfsborg.

Nä, nu måste jag få på mig lite kläder och borsta tänderna, kamma till mig och allt det där man ska göra för att komma i form för en timmas terapi.

Livet känns sååå mycket bättre kan jag säga. Så mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Mr. Nelson

Skönt att höra att du sovit gott! Hoppas att allt gick bra idag! VI höres senare broder. Önskar dig en bra helg! Kram!!

2008-04-04 @ 12:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback