Skratta ut sorgen

Ah. Så gott att sitta i soffan och bara finnas till, lyssna till Povel Ramel och låta goda känslor passera inuti skallen. Jag har genomgått ett reningsbad känns det som på något sätt. Jag kan ju inte förklara eftersom jag lovat att hålla tyst men det känns gott att veta att man inte är ensam om sina problem och jag har sett stort personligt mod i vitögat och känt igen mig i det.

Världen är full av elände och misserabelt lidande men varför i hela fridens namn ska jag sitta och fundera på det mest hela tiden? Det finns så mycket vackert att koncenterar sig på liksom. Det är bättre att skratta ut sorgen man bär i bröstet än att gråta bort den.

Nu retar det mig bara att jag fått brev från länsstyrelsen om att de vill ha 1700 för att pröva mitt körkort. Fan, det kunde man väl blivit informerad om på ansökan som jag skickade in för nån vecka sedan. Fan jag som har en hyra att betala denna månad för första gången behöver vartenda cent jag äger. Det skall hyras släp och köpas mat och allt vad det är. Inte den allra bästa början på det nya livet. Men det är bara att betala.

Sen måste jag på något sätt bli vän med före detta frun igen. Men jag har inte den allra minsta aning om hur. Mina ord var kärva och fula och skeva. Inget man bara slätar ut. Inte denna gången. Jag gick över gränsen och blev genuint elak. Fan vet hur jag ska reda ut det.

Men, jag får fundera över dessa farthinder i mitt liv och lyssna till Ramel medan jag tar en cigg. Det kunde vara värre kan jag tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback