God morgon, god morgon

En ny dag och jag är fortfarande vaken. Nu är det ju ingen idé att lägga sig, speciellt som jag inte är så trött precis. Nä, jag funderar på att slänga på en kanna kaffe och krypa in i duchen och sedan ta Gula faran in till La Stada Borås för att hälsa på tant mamma och vigga lite pengar av henne så att jag kan köpa lite att äta.

Röksuget är det lite si och så med. Ena stunden kan jag känna ett enormt behov av en cigarett för att nästa stund fullständigt ha glömt bort att jag ens någonsin har tagit ens det allra minsta bloss i mitt liv. Det är väl bara att försöka stå ut de där minuterna när röksuget är som starkast.

Ute så svävar en tunn dimma över skogen och Viskan. Det är fortfarande rätt kallt ute men jag har redan vädrat ut här i lägenheten utan att frysa ihjäl så så illa är det inte.

Nä, sätta på kaffe var det ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback