Hur jag blev rik

Sådär ja. Nu har man duschat, rakat sig och borstat tänderna och skiner som en ebenholtsstaty från topp till tå. Luktar gott gör jag med. Så nu ska jag bara hälla i mig en kopp kaffe sen blir det en rask promenad till affären där det skall inhandlas diverse specerier och nikotinprodukter. Jag har lyckats med konststrycket att ha 221 kronor kvar dagen innan pansionen kommer så jag är mäkta stolt. Här ser ni en ekonom i världsklass. Och det utan att ha rört fondkontot. Sen har jag ytterligare 141 kronor på ett annat kort så jag är rena rama Krösus Sork i dessa dagar.

Inte illa för en som brukar spendera en femma för varje tre kronor han äger.

Nä. Kaffe var det. Sen som sagt en rask och uppiggande promenad till den lokala handlaren.

Tänk vad man har att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback