Mina Polare

Ringde efter många om och men till Polare J. Nu känner jag mig nästan lipig. Jag har 3 bra kompisar. Polare C, Polare R och Polare J. Jag är så lyckligt lottad att mina vänner är vänner på riktigt.

Det var som om ingen tid gått alls när vi pratade. Vi snattrade på, visserligen mycket om vad som hänt i våra liv, men det fanns inga barriärer fyllda med bitterhet eller besvikelse. När han sa att "jag låter dig vara ifred tills du är beredd att ta kontakt" så visste jag knappt vart jag skulle ta vägen. Jag är så tacksam för mina vänner.

De har lite olika funktion mina vänner. Polare C dricker jag med, vi har hållt ihop sedan vi möttes i skidbacken typ 1978. Vi har gått igenom allt från den första fyllan till att bli fäder. Polare R är den som jag filofoserat kring solnedgångar och moln på himlen. Polare J har jag pratat intellekt kontra hjärta så många gånger med.

Min dröm, en liten av alla de jag har, är att sammanföra dessa tre. Jag vet av hela mitt hjärta att jag skulle bli hel en sån stund.

Tja. Jag får väl ordna det då.

Kommentarer
Postat av: Esko

Kul att du säger att du har tre bra kompisar men var fanns de när du flyttade......du har en bra släkting din kusin Esko som hjälpt dig hela lördagen med flytten ....har du redan glömt det.......

2008-03-10 @ 00:07:09
Postat av: wob

Jo men det är klart. Men Esko är ju mer än en polare. Han är släkt, det smäller alltid högre. Utan hans hjälp hade jag fortfarande suttit kvar i Borås och funderat på hur i hela fridens namn jag skulle komma iväg med mina grejor. Hela flytten hade ju varit omöjlig utan hans hjälp. Så jag är evigt tacksam.

2008-03-10 @ 00:12:28
Postat av: Esko

TACK FÖR DE ORDEN.................

2008-03-10 @ 12:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback