Möbeltassar

Ok. Möbeltassar. Jag är i kraftigt behov av möbeltassar. Varje gång jag flyttar fotöljen det allra minsta så skrapar det embarmligt i golvet och jag är livrädd att grannarna ska stå med vässade högafflar utanför dörren och kräva min avgång. Eftersom jag bor som jag gör, i en övergångslägenhet med soc på kontraktet så är det ju knappast läge att göra sig ovän med grannarna. Då kanske jag åker ut med baken före i snöhögarna här utanför.

Det är mycket i det där kontraktet som man inte får göra. Alltså, det är egentligen ungeför samma regler som gäller för en vanlig lägenhet med några justeringar. Jag får ju ha katten på nåder. Jag får inte ha någon sovandens över här, ialla fall inte någon längre period. Barnen däremot får givetvis sova över. Jag får inte dricka. Jag får under inge som helst omständigheter störa mina grannar.

Så jag vågar inte ens spola toan efter klockan 22 på kvällen. Man smyger omkring som en indian i lägenheten. Inte direkt läge för inflyttningsfest om man säger.

Så, bland annat möbeltassar står högt på inköpslistan.

Men skit samma. Jag har i alla fall en lägenhet som jag ska hålla stenhårt i. Här ska det inte slarvas det allra minsta med nått. Hälsa glatt och nyktert på grannarna och tiga still efter 22.00. Inga dumheter här inte.

Har man väl fått en sån här chans så sumpar man det bara inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback