Sömnens gåva

Rackarns. Jag har sovit några timmar och det gjorde susen vill jag mena. Nu mår jag bara skitkass istället för totalkass som var stadiet i morse. Jajamen, det går åt rätt håll. Hua, vinet, det vinet. En fördömmelse. Fattar inte varför Jesus hade fnatt på just vin, han verkar ju vara en hygglig prick förutom det eviga vinpimplandet. Men det är ju en tröst i bedrövelsen att även en storhet som Jesus måste ha vaknat med betonkeps en och annan morgon.

Nu tänkte jag få i mig någon form av föda sen är det dags att ställa i ordning allt som står huller om buller i lägenheten, dammsuga med min nya dammsugare och moppa med min nya mopp. Hej och hå. Även jag har en Golgatavandring att gå på långredagen.

Min tant mamma berättar ofta om hur längredagen såg ut när hon var ung. Då fick man inte ens knyta skosnörena för hennes mormor. I shit You not. På riktigt alltså. Nu är det ju lite annorlunda.

Själv tänker jag blankt förneka min Lutherska uppfostran och ta tag i saker och ting. Jajamen. Hej och hå.

Men först.... en pilsner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback