Färdig?

Äntligne har jag fått lite frid i själen igen. Jag har legat i sängen och slappnat av och till och med blivit lite trött. Men jag sak hålla mig vaken en stund till sedan är det dags att lägga locket på för denna dagen. Första dagen i resten av mitt liv som man säger.

I morgon hoppas jag vakna och vara nyfiken på livet igen, inte förkasta det. Vakna och dricka lite kaffe, läsa lokalblaskan och känna mig fri från odjuret. Det börjar väl säkert morra lite senare på dagen, men då har jag i alla fall fått några timmar i lugn och ro. Resten tar jag sedan, när det dyker upp.

Jag mår ju i alla fall hyggligt ångestmässigt, det vill säga så länge jag inte snubblar på mina skosnören och ramlar ner i det där förbaskade alkohålet. Men, även jag jag inte kan lova vara nykter resten av livet så får det bli en rejäl uppryckning när det gäller allt sådan. Det är inte bara starköl jag ska hålla mig ifrån. De där kopiösa mängderna folköö får jag även spola. För at få tillbaka mitt körkort och behålla min sjuksksöterskelegitimation så krävs det att jag får lite styrning på det där.

Plus, jag orkar bara inte tänka mig en sådan här helg ingen. Till helt ingen nytta. Sitta ensam och dricka sig kanackas och sedan ligga och flämta, näst intill hallucinatorisk i tre dagar. Sådana dumheter. Det var ju liksom inte kul alls.

Nä, nu ska jag äta nått litet mer, det gäller att pracka på magen trots att den skriker på hjälp men jag behöver verkligen all näring jag kan få för tillfället. Sen march pannkaka till sängen för att titta på film tror jag att det blir. Eller om det möjligen finns nått på tv att slösa bort en liten stund på innan jag somnar. Men det ska bli skönt att få sova riktitg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback