Laga mat?

Den här eviga förkylningen suger musten av mig. Jag känner mig helt dränerad på kraft och energi. Det enda jag duger till är att dricka kaffe, röka och fundera på att läsa lokalblaskan. Nått mer får jag liksom inte gjort. Men jag får väl kraftsamla som det heter och försöka få till lite fart på blodet i kroppen på mig.

Men några större åthövor blir det inte idag känner jag. Det räcker så bra med småpyssel. Gott nog så har ångesten inte visat upp sitt fula huvud än och jag hoppas att den håller sig borta för resten av dagen med. Sån skit orkar jag bara inte med känner jag.

Klockan tickar på men jag sitter kvar. Det bara är en sån dag (igen). Sitter och slirar i tanken lite kring vad jag ska äta denna vackra höstdag. Pasta får det bli. Helt enkelt för att jag inte har något annat hemma och jag tror det är bäst att jag äter före jag åker till affären för annars så kanske jag får tuppjuck där och det är inte på något sätt något jag önskar mig själv. Det klarar jag mig utan så bra så.

Så jag går väl iväg och gör det nu då, mat alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback