Lätt att vara gangster

Här i Sydafrika lever Thomas Möller sitt nya liv i lyx. Och får 200 000 kronor om året från Försäkringskassan.

 

Vad trött jag blir. Det är just sånt som inte får hända eftersom vi andra, vi som faktiskt har nedsatt arbetsförmåga, blir lidande av det. Det är vi som ska behöva stå med skammen att leva på samhället, det är vi som ska behöva stå ut med alla missnöjda miner och tvivlande ansikten från Herr och Fru Svensson som går till arbetet varje dag i ur och skur.

Sådana som Möller borde inte få finnas. Med det menar jag främst då att Försäkringskassan borde ha mer koll på sina sjuklingar. Jag förordar inte hårdare regler, inte alls, men att de som finns efterföljs. För det blir jag som får stå där med skammen och misstron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback