Pumpar upp trycket

Oj så gott jag sover nu för tiden. Inga mardrömmar alls. Det var åratal sedan jag sov så gott. Tack nya pillren för det. Idag är det storstädning som gäller. När jag nu orkar ta tag i det hela. Det är inte på något sätt stökigt eller smutsigt här, förutom lite katthår här och var, men jag känner att jag vill att det ska var tiptopp i morgon när min kontaktperson från psyk kommer hit på hembesök.

Men först gäller det att komma i någorlunda form för att ta tag i dagens vedermödor. Kaffe och cigg är det som gäller. Sen jäklar i min lilla silllåda ska jag sätta fart så det riktigt skvätter om det. Eller, tja, det är planen i alla fall. Fast som den trogne läsaren vet så blir det sällan som jag planerar. En som inte bryr sig ett skvatt om städning eller ordning är Chips, katten, som ligger i sin fåtölj och sover den oskyldige kattens djupa sorgfria sömn. Svansen och öronen rycker och hoppas så hon drömmer väl om trevliga jakter på sork och möss kan jag tro.

Nä, nu får jag sätta lite fart om det ska bli nått gjort. Nikotin, koffein och eftertanke krävs för att pumpa upp trycket i kroppen så att jag orkar starta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback