Ändrat mig. Igen.

Nä. jag kom på att det får fan i mig vara nog med sängliggande nu. Bättre att försöka få något gjort istället för att bara ligga i sängen hela tiden. Inte undra fan på att man är deprimerad när jag bara rör mig mellan stolen vid köksfläkten eller sängen med små korta avbrott för toabesök. Först och främst ska jag städa upp lite omkring mig. Inte för att det är så mycket att städa egentligen, men det känns liksom bättre när man har gått igenom lägenheten med trasa, dammsugare och mopp. Det är väl mina maniska drag som kommer fram i det där misstänker jag.

En gång, för länge sedan så skruvade jag loss hela plattan som håller spisplattorna för att komma åt kanten där plattan mötte spisväggarna. Ett tag tvättade jag bilen varenda dag och vaxade den med två lager vax minst en gång i veckan. Men så gick jag i terapi och lärde mig bemästra mitt pedanteri någorlunda. Men ibland bubblar det upp som sumpgas ur marken. Men jag försöker hålla det i schack genom att begränsa mig till "normal" städning.

Det konstiga är, jag tror jag skrivit om detta en gång innan, är att så fort jag flyttar ihop med någon så vips är pedanten i mig borta och jag överlåter med varm hand all städning till min partner. Har man då en dumsnäll livskamrat så slutar det med att den får göra allt sådan medan jag sitter vid datorn och päser. Men om den i sin tur är lika lat med städningen så blir jag arg som ett litet bi och städar medan jag ryar om att "här ser ut som fan" och "är det bara jag som ska göra nått här" och liknande saker. Sen undrar jag varför alla mina förhållanden kraschar. Jösses.

Men som sagt, nu för tiden drar jag inte fram kylskåpet och spisen varje gång jag städar i köket, bara en sån sak. Här är väl "normalrörigt" så att säga. Enda undantaget är mitt sovrum som är en katastrofplats. Eftersom min säng består av två lager madrasser och inget annat så ligger det kuddar, täcke, överkas, tidningar, snusar, vattenglas, mobilen, kattleksaker, tvätt och allt möjligt precis över allt. Men det får vara så har jag bestämt.

Det enda jag ska göra är att jag ska bygga en sängram som jag kan lägga madrasserna i. Jag har två vanliga 90 madrasser sida vid sida och sedan en madrass som egentligen hör till en bäddsoffa på det. Men de där två underst glider isär hela tiden så jag tänkte skruva ihop en enkel ram som håller ihop allt. Men först måste jag få tummen ur och ta mått, ta mig in till stan, köpa brädor och sedan få hem hela kalaset med. Det är väl först och främst det sistnämnda som blir knepigt. Inte läge för Gula faran precis.

Men men. Var sak har sin tid. Nu står som sagt lite allmän uppsnyggning på schemat. Jag har små "mentala tics" för mig med. Trots att jag är pedantisk när det gäller vissa saker är jag obotligt slarvig när det kommer till andra prylar. Som nu, när det står 6 stycken soppåsar i hallen. Varför har jag inte gått ut med dem? Istället står de i hallen och luktar illa. Mina räkenskaper är i en enda stor röra. Jag har mycket duktigt sorterat in allt månadsvis i en mappärm, men någonstans i slutet av sommaren tröttnade jag visst på det så nu ligger betalda och obetalda räkningar i en prydlig hög och jag kommer få ett helvete att sortera upp allt.

Jaja, det ger sig kan jag tro. Jag får väl börja med att dammtorka och sedan får jag se vart orken tar mig.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Hahahaha ja det är tur att inte VI bor ihop då....du skulle DÖ om du såg hur det ser ut hemma hos mig nu!!

MEN, jag ställer iaf ut soppåsarna i trapphuset (eller SVALEN som vi säger i Göteborg).....får dom stå DÄR och lukta istället för inne i MIN lägenhet :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback