Jesus är död. Död, död, död och påsken är....

Jag har varit i staden av alla städer. Funderar på att utvandra. Bara för att jhävlas. Mot någon. Oklart vem.

Vi firar en arabs födelse, eller om du inte vill det så en jude. Men då var det lite samma sak. Det är det inte nu. Så av någon oklar anledning så köper vi sönder vår ekonomi för att vi tror att en pojke blev född för 2000 år sedan och att hans mamma var oskuld och hans pappa... gud? O ja. Så klart. Jösses. Det är ju det som Tiger Woods skulle sagt till Elin. "Det var inte jag, det var gud". JA HERREJE.

Så vi handlar, äter, dricker, slår och är svin under några dagar för att fira en man som hyllade asketismen? Typ, inte äta, inte handla, inte knylla, inte supa? Jodå.

Äsch. Folk, jo du, är ta mig faen idioooooooter.

På bussen satt det idioter och pratade om datorer. NEJ, det heter inte data, det heter dator. Data är fakta. Idiot igen. De snattrade om att virusprogrammet bråkade och svaret var, från den i gruppen som visste nått, att man ska avinstallera virusprogrammet. Idioter. Som att se genom en glaslök. Som att lyssna till en seg jättedeg som pratar fast den inte kan. Jöässes.

Staden var trög. Lite bakslagen. Jag vandrade. Letade efter nått som kunde ge mig tillbaka livet. Inget fann jag.

Folk, ja du, är idoter.

För att vara så kyrkliga som vi låtsas vara så är vi rätt sällan i kyrkan?

Jag är aldrig där.

SÅ har jag det sagt.

Resten är upp till dig. Leva ärligt eller i en lögn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback