En gång om dagen i samband med måltid

Jag har ju förmånen att få äta antibiotika för tillfället (sade han bittert). På burken står att tabletten skall tas i samband med måltid. Vilken jäkla tur att man inte ska ta den på fastande mage liksom. För då hade jag inte haft en chans i h-vete att lyckas med att pilla i mig det där pillret. Eftersom jag tycks äta jämt och ständigt nu för tiden, sedan jag blivit med dam och hund och fåglar förutom min trogna gamla kompanjon katten Chips.

Förut kunde det lätt gå några dagar mellan att jag åt. Nu äter jag 20 stadiga måltider om dagen känns det som. Om jag inte tuggar så sväljer jag och om jag inte gör endera så sitter jag på finporslinet och tar i för att skapa mer plats ibland magsäck och tarmar. Helt otroligt.

Så. Jag kan med gott samvete knapra i mig den där lilla bruna antibiotikablandningen så att alla dumma bakterier som ger mig ont i hals och bröst och öron ger sig. Precis när som helst på dygnet.

Så jag gör väl det nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback