Sorti

Jag har all tindesion att ta livet av mig. Att försvinna. Att.... dö. Så jag sitter ensam med en cigarett och ett glas rött vin. Allt är perfekt och så vill jag dö. Så. Tabletter, alkohol, allt som gör att jag inte är här mer. Min kvinna kommer bli arg. Ledsen och besviken. Men. Jesus hatar mig. Jag är inte beredd för all kärlek jag finner. Jag är inte beredd.

Jag är rädd och ledsen och förbannat lycklig. Så vill jag dö. Jag har idag bevisat för mig själv att jag är bra på mitt yrke, mitt kall. En kvinna fick en brakinfarkt på gården och hon blev kär i mig. Kan man bli bättre sjukskäterska? S¨. Jag är älskad och förbannat bra på mitt kall och dessutom en smula poetiskt. Så nu dör jag.

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback