Kall snö, vita tårar

Livet ger vika, glider undan, flyr mina utsträckta händer. Ett andetag,
kall luft, ett moln av vatten och luft från mina läppar. En aning om
snart förfall, förgörelse, förtvivlan. Inget att hoppas på, ingen att
klamra mig fast vid när verkligheten drabbar mig.

Kall snö i
mina händer, varm tår på min kind, en smak av sälta i min mun. Rinnande
blod längs med mitt bröst, ner mot marken. En spark i veka livet.
Smärta som blixtrar för mina ögon, inne, innanför mina ögon. Som genom
en dimma ser jag dig, dina vackra ögon ser

mig, tittar bort,
du går. Bort från mig, bort från det som var oss, vi. En kort knyck med
nacken, en rygg framför mig. Tystnad. Inga ljud inga färger. Svartvita
bilder. Minnen, minnen, minnen av dig, av oss, av vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback