Att låta ryggen styra

Jag ägnar nog dagen åt enkla saker. Sådant som gör mig glad och lycklig och som gör att jag inte behöver tänka så mycket utan bara känna vackra saker. Först var det eleganterna Elfsborg, nu är det Teddybears sthlm, en grupp som jag alltid gillat för att jag tycker om det enkla i det som de gör. Musik som grundar sig i kärleken till musik och ingen annat.

Musik som talar till ryggraden och inte till själen eller hjärtat eller skallen. Utan bara är bra för att den är väldigt bra. Inga petitioner eller utspel eller något som man behöver tänka på. Bara känna och må bra av. Visst leker de att de är Kraftwerk men det är väl det som gör det så bra. För kraftwerk är lite samma jättesamma sak. Kraftwerk är bra.

Så ikväll låter jag basen och rytmen prata. Röker och tänker ingenting. Eller, snarare inget som spelar någon som helts roll. Låta de djupa skeva konstiga tankarna vila lite.

En stund i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback