Kanske kanske.

Ta mig tusan om inte det här är en bra dag redan från allra första början. Jag vaknade och var hur trött om helst. Vilken underbar känsla. Att vakna och vara trött och mosig i skallen och inte det där abrupta uppvaknandet från en orolig sömn som jag har genomgått varje morgon i några veckor.

Sugen på kaffe liksom. När var jag det senast på morgonen? Länge sedan.

Ner till tvättstugan, fortsätta tvätta. Mata djuren. Röka en cigarett. Höra hur regnet som föll på mitt tak när jag vaknade avstannat och ersatts av solen.

Planerna för dagen är oändliga. Eftersom de får droppa in lite när de vill och inte redan stod i almanackan. Kanske ska jag promenara? Kanske åka in till stan? Kanske läsa? Kanske bara tänka kanske hela långa dagen och vara nöjd med det.

Solen skiner från en himmel som liksom inte riktigt bjuder in den men inte kan annat än ge upp för styrkan i strålarna. Balkongdörren står på vid gavel för att vädra ut alla gammal unken vinterluft. Julen är långt borta. Väldigt långt borta.

Livet än nog sådär vackert som en del påstår det är. Tänker jag kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback