BAdkarskånkande

Jag har precis städat vårt ena badrum. Storstädat minsan. Brottats med gamla avlagringar i golbrunnar upp över öronen.  Skrubbat o donat. Mitt i allt ihopa fick jag en toppenidé. JAg och Hulda Hustrun kom på att det var dax att ta bort badkaret. Sagt och gjort. Vi kallade in min äldste son, 15 år och stark som... tja en 15åring. Vi baxade det gamla badkaret ut i hallen och in i en garderob. Vi väntar nämligne på att man skall utföra det som kallas "stambyte" i vårat hus. Det går ut på att en massa män som heter Roger skall knatat omkring i vår lägenhet och slå ner kakel, drar ledningar och skratta åt vår indredning. Under den tiden får vi hämta vatten i källaren, sköta toaärenden i samma källare och troligen låsa in våra två katter i en garderob. Men inte den med badkaret, för det blir för trångt. Gudskelov har vi fått ett schema för hur planeringen ser ut och våran trappuppgång tar de i maj-juni nästa år. SÅ då kan vi flytta ner till stugan under tiden.

Nog om det. Nu är vi i vilket fall som helst badkarslösa fram till stambytet. O jag börjar redan ångra mig lite. För det är ju så gott att bada, läsa lite, kanske ta sig ett glas rött eller fem. Bara koppla av. Men som sagt. Vi har ju inte slängt badkaret. Sen när alla dessa rördragningar ä gjorde får vi ju ett badrum med dusch och ett med bad. Tänk så bra.

I övrigt är jag på ovanligt gott humör. Julöl är gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback